fredag 9 mars 2012

Det blev fredag denna veckan också!

Gomorron. Visst är det extra trevligt och vakna och inse att det är fredag? Jag gillar fredagar skarpt; de börjar med frukost på jobbet, där vi hinner sitta ner och snacka lite längre än en vanlig fikarast. Sen är det alltid en annan stämning på jobbet på fredagar. I kväll blir det gymmet och simhallen, och det är ju extra trevligt då jag kommit på att jag mer eller mindre är ensam där då. Allt som allt är fredagar bra dagar!

Jag trodde ju inte att det skulle gå att moppa till psykologen igår, men det gick. Jag gick hem efter jobbet och hämtade moppen, men jag gick inte in, eftersom Cornelia blir så skrikig då. Det innebar att jag inte hade några överdragsbyxor och bara de tunna mockahandskarna jag köpte i helgen. Dit gick det bra, men katten vad kallt det var när jag åkte hem! Fingrarna var som ispinnar...

Mötet hos psykologen gick bra, vi håller fortfarande på att gå igenom "allt". Vi har inte börjat "gräva" så mycket än. Det blir mest så att jag snackar om en sak och så glider jag över på en annan (allt hänger ihop) och så håller det på så. Det känns som om jag har pratat i flera timmar när jag går därifrån, men trots att vi inte går på djupet så får jag några aha-upplevelser.

Jag fick en kommentar igår från en annan Anonym som gjorde mig väldigt glad. Här är den:

INTE samma "Anonym" som ovan :
Hej Lena ! Har med nöje följt din blogg o din vardagskamp i några månader,beundrar din kämpaglöd - tycker du är JÄTTEduktig,som jobbar på med din vikt o dina problem (känner igen mycket av mig själv i dig)! Tycker du är en inspiration och en förebild !
KÄMPA PÅ ,trägen vinner !!
Till den "andra" Anonym,som gör sig besvär att läsa din blogg,och se´n klanka ner på den,vill jag bara säja : sköt dig själv och skit i andra !!
Var och en väljer sitt liv och sin livsföring själv,pga olika förutsättningar,och det värsta som finns är förnumstiga typer som, oombedda,talar om hur DOM tycker andra ska leva SITT liv !

Kram till dig Lena!

Den gjorde mig väldigt glad. Jag gick omkring med ett leende på läpparna hela eftermiddagen. Tack!

På tal om kommentarer så kom Cornelia (haha, nej, inte min Cornelia!) med ett bra tips igår! Äntligen funkar trådade kommentarer i Blogspot! D.v.s. istället för att jag skriver en lång kommentar själv där jag svarar på era, så kan jag svara på varje kommentar nedanför. Läs mer om hur man fixar det här, om du har en egen blogg.

Måste förresten nämna att den där sockerdumpningen jag hade i söndags (då jag åt en bar av ett aldrig tidigare provat märke) verkligen var effektiv :) Kakorna som stått på bänken på jobbet hela veckan, alla godsaker i affären när jag varit där och alla andra frestelser: inte en enda har lockat mig det minsta. Minnet av koman jag hamnade i är alldeles för starkt. Hm. Bästa bantningsmetoden? :)

Förra helgen startade jag en grupp på Facebook för oss som gick i samma klass i grundskolan. I förrgår beställde jag en klasslista från Regionarkivet, så nu skall vi förhoppningsvis kunna få tag på resten. Det vore skitkul om vi kunde få ihop en klassfest! Kan inte fatta att det i år är 31 år sen jag gick ur grundskolan. Jag vill inte påstå att det känns som igår, men inte känns det som 31 år sen...

Ha en bra fredag!

7 kommentarer:

  1. Jag håller med, att dupma är väldigt effektivt mot allt vad onyttigheter heter.
    Ha en finfin fredag, håll den fina kommentaren i åtanken och njuuut!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas bara minnet håller i sig :) Jag njuter massor. Ha en bra dag du med! Kram

      Radera
  2. Superbra tips, nu har jag också ändrat mina kommentarer!
    Får den som skrev inlägget nån info om att jag har svarat just det inlägget också?
    Jag saknar nämligen att inte få ett mail när jag har svarat på en kommentar och sen får svar på det..
    De har nog tagit bort den funktionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr verkar det inte som man får mail, men det märker du ju nu :) Det hade varit skitbra tycker jag, man är ju ändå (oftast) inloggad. Skitbra också att jag nu kan svara direkt, och inte vänta tills nästa morgon som jag gjort tidigare.

      Radera
    2. Testar! (reggat email!)

      Radera
    3. Jajamän! Lena, du är en klippa! :)) Tack!

      Radera