onsdag 14 mars 2012

Krom

Gomorron. Alla pigga & glada? Jag är inte pigg. Eller jag var det inte när jag gick upp. Nu för tiden trycker jag på snooze väldigt sällan, men idag var en sådan dag. Fast jag vågar inte somna om eftersom jag använder snooze på mobilen så sällan att jag är orolig för att jag istället har stängt av larmet...

Igår var det ledig tisdag. Inte från jobbet, men från eftermiddagsplaner. Jag hade med mig moppen tillbaka från lunchen och stack över till Sisjön efter jobbet. Där köpte jag krom på Life-butiken. Jag har hört att det hjälper flera personer mot sötsug och framförallt att det jämnar ut blodsockernivån. Jag får ju ibland riktigt snabba blodsockerfall, det handlar om minuter tills jag är skitdålig, och skulle gärna slippa det. Sen har jag hört om andra där det inte hjälper alls. Jag provar i alla fall, jag blev inte ruinerad, en burk med 90 tabletter (man tar en om dagen) kostade 69 kr. Någon som har tagit krom och har bra/dåliga erfarenheter?

Annars tog jag det väldigt lugnt igår, mycket TV som det gärna blir på tisdagar. Slött och trevligt. Pillade lite med mobilen som fick nytt operativsystem under dagen. Fick mig några goda skratt åt den nya ansiktsigenkänningen, som man kan ha för att logga in. Ungefär hälften av gångerna fick jag svaret "Du ser tyvärr inte bekant ut". Haha. Sen om det är för mörkt i rummet får man svaret "Det gick inte att hitta något ansikte". Kanske lite mer förståeligt men formuleringen var ju lite lustig... Men ansiktsigenkänningen funkar nog inte så bra, vår vd lyckades logga in sig på kollegans telefon, och de är INTE lika.

Idag blir det gymmet och simning. Jag tar med mig sakerna direkt nu på morgonen, så blir det inte sån kamp att åka iväg sen :) Det enda som blir jobbigt då är att jag måste ha något i magen mellan jobb och träning. Det får bli yoghurt och knäcke, det har jag på jobbet.

Ha en bra onsdag!

8 kommentarer:

  1. Jag provade krom för några år sedan, noll effekt på mig. Jag vet flera som provat och ingen har haft någon effekt av pillerna.
    Mitt sötsug försvann efter op'n - kanske för att jag faktiskt inte åt något sött alls under lång tid. Jag har inte samma sötsug idag som förr, men det finns där, särskilt på kvällarna :(
    Hoppas kromet funkar för dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sösuget är inte det värsta, det har blivit mycket bättre sedan op, men blodsockerfallen! Jag kan ju aldrig gå någonstans utan en bar eller annan tillgång till föda, för det går på minuter innan jag blir skitdålig. Fick blodsockerfall före op också, men inte i närheten av dessa jag får nu. Kram

      Radera
  2. Något har hänt med dateringen av kommentarerna... Jag skrev mitt inlägg 6.20 och Katarina svarade 10 minuter senare... inte 10.30 pm... Mysko!!

    SvaraRadera
  3. Har samma erfarenhet som Katarina men vet att Suzan (ett dussin pannor) äter dem i ty mer de funkar. Kanske beror på jur. Stor mängd det är i dem? Men värt att testa.

    Ha en härlig dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det så att om man TROR att de funkar så funkar de? :) Jag testar i alla fall, kostade ju inte många kronor... KRAM

      Radera
  4. Jag är också väldigt nyfiken på Krom, så berätta gärna om du märker nån skillnad om ett tag.

    Förresten, jag ska nog INTE uppdatera min tfn med nytt op-system. Jag gillar INTE min (gamle) chef (som fortfarande jobbar kvar)! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Återkommer om en vecka eller tre :) Påminn mig gärna om jag glömmer av det, nu åker pillrena ner i dosetten och jag kanske inte tänker på att jag tar dem!

      Radera
  5. Min syster åt/äter krom tabletter och de funkar för henne :)

    Och inte kul vara gräsallergiker.... min äldsta är pollen allergiker så torka kläder ute går inte eller vädra.
    Hoppas du haft en bra dag :)
    Kram

    SvaraRadera