torsdag 22 mars 2012

Rosa skor!

Gomorron! Vaknar upp på soffan där jag spenderat halva natten. Jag hade så ont i ryggen i går när jag gick och la mig att jag höjde både huvud- och fotändan så att jag nästan satt upp. Det var ju bra för ryggen, men jag tycker inte om att sova på rygg, så jag vaknade hela tiden. Cornelia låg för en gångs skull snällt och sov på min mage, utan jag väckte mig själv hela tiden. Vid 2 så gav jag upp och gick ut och la mig i soffan. Av någon underlig anledning går det alldeles utmärkt att ligga på rygg där (med en kudde under knäna). Somnade som en stock och sov 3 h till. Mysko.

Igår fick jag punka på mina svarta Reebok Easy Tones :( Det är de jag kallar mina höst- och vinterskor, och jag har använt dem varje dag det inte har varit snö sedan det blev för kallt med de andra Reeboken jag har. Balanskuddarna mår inte så bra av allt grus ute, så de slets ut fort. Det lät psht om vänsterfoten varje gång jag satte ner den... Bytte till mina vita, tunnare Easy Tones som jag haft som inneskor på jobbet i vinter. Efter jobbet gick jag upp till Intersport för att se om de hade de svarta på rea, jag har sett dem där tidigare. Visst, de fanns på rea, men inte i min storlek. Jag har 38 och jag hade kunnat få dem i 39. En kille hjälpte mig mäta mina fötter, och egentligen har jag tydligen 37, men mina fötter är för breda för den storleken. Hittade ett par andra i 37,5 för 550 kr som jag köpte. Rosa! Bara lite, men ändå...


Dessa är tunnare, mer som mina vita sommarskor. De vita, som jag köpte i juni förra året, kommer snart också att få punka, så jag köpte dessa istället. Mycket mer praktiskt med svart än med vitt, för mina vita är mer grådassiga...  Efter dessa var en halv storlek för små så köpte jag dem med Intersports garanti. Det innebär att jag kan använda dem i 30 dagar, och om de inte funkar så får jag lämna tillbaka dem och få pengarna tillbaka. Längden på skorna funkar, det är bredden jag är orolig för. Inte så kul om fötterna somnar när jag går, det har hänt tidigare när jag haft för smala skor.

Jag "skolkade" från gymmet igår, men fick mig en genomkörare ändå... Gick hem och direkt ut på altanen och där stod jag i nästan 2 h och planterade om 4 stora träd i ny jord. Min ischias gillar inte alls att stå still så länge, så ryggen protesterade vilt. Efter detta var det bara att ta itu med röjningen inför städerskans besök. Sen "dog" jag i soffan...

Jag har funderat en del de senaste dagarna på detta med släktkalaset i dagarna 2 i Ellös i påsk. Det var ju meningen att Cornelia skulle följa med, men jag tror ärligt talat det skulle bli hennes död. Hon är ju 17,5 år och en eremitkatt, precis som sin matte (som dock inte är en katt...). Att åka bil i flera timmar och sedan vistas 2 dagar i en främmande lägenhet med massa människor (jag tror vi är 8 pers som skall sova i en fyra) och sen bil hem igen. För mycket för henne. Så igår frågade jag kollegan Hanna om hon ville vara kattvakt, och det var hon gärna. Å vad lättad jag blev. Jag pratade med brorsan, som skall hämta mig på påskaftons morgon, och vi lämnar och hämtar Cornelia på vägen upp och ner, då Hanna bor nästan på vägen norrut. Praktiskt.

Jag har fått besked om att boken skickats nu, så kommer den inte idag så kommer den i morgon. Nu är jag bara sur för att jag innan jag tog detta beslutet har köpt på mig massa mat som jag inte kommer hinna äta upp innan den går ut. T.ex. köpte jag 3 paket Great gröt (en av varje smak) förra veckan, de är oöppnade men jag har slängt kvittot, där försvinner 100 kr. Jag hade ju såna problem att hitta min favorit chipotlesalsa, så jag köpte 8 st när jag hittade dem på Hemköp, där försvinner 140 kr. Nyinköpt spann med proteinpulver, 880 kr (plus den med fel smak som jag inte fick såld, ytterligare 880 kr). Om jag skall tro den uträkningen jag har gjort på Dukan-dietens engelska hemsida så kommer jag att vara i Cruisefasen (fas 2) ända tills början av september. Hoppas jag står ut... de höjde min målvikt med 7 kg (på grund av ålder och kraftig benstomme). Med tanke på att jag gick ner extremt långsamt vid jämförelse med andra då jag gick på Xtravaganza (då vi alla gick på EXAKT samma kaloriantal) så lär det väl ta ännu längre tid för mig...

Nä nu får jag sluta deppa för att jag förlorar pengar, igår fick jag reda på att jag får nästan 6.000 kr tillbaka på skatten :) Hurra!

Nu skall jag röja det sista (packa undan datorn bland annat...). Ha en bra torsdag!

7 kommentarer:

  1. följ min kamp med övervikten.

    mimmisworkout.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag tar BMI lite med en nypa salt :) Jag är 160 och får olika bud vad jag ska väga beroende var jag mäter någonstans :) Men samtidigt tycker jag det bra ha något gå efter. Försöker fortsätta kämpa mot 65 fast just nu känns det trögt :( Kul att vi väger och har samma mål ungefär :)

    Och kul med skatteåtebäringen. Jag fick tillbaka en hel del nära 12, och det inte fel just nu när man blivit arbetslös :)
    Ha en bra dag
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara 153 cm... Skall väga 58 för att ha BMI 25 men dit vill jag inte. Vill till 65.

      Grattis till pengarna!! Gött!!

      Kram

      Radera
  3. Sätt inte målet så lågt. Du kommer vara aldeles lagom på 70 kg också. Kram o lycka till nu./katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför sätta målet på BMI30? Då är jag ju fortfarande överviktig! Skall jag någonstans så skall jag nedanför det. Sen har jag DELMÅL och de är bara på 5 kg. Kram

      Radera
  4. Sätt inte målet så lågt. Du kommer vara aldeles lagom på 70 kg också. Kram o lycka till nu./katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför? Jag har delmål, men vill ha ett långsiktigt mål. Jag har drömt hela mitt liv om att jag skulle bli smal(are) någon gång. Varför skall jag "nöja" mig med att väga 70 kg? När jag väger 70 kg har jag BMI 30. Det är fetma det. Nej, jag tänker inte nöja mig med 70 kg. Basta.

      Radera