söndag 11 mars 2012

Så besviken

Gomorron. Solen skiner ute och jag fick sova ända till kl 7. Dagen börjar alltså bra. Gårdagen däremot blev inte alls som jag hade tänkt mig. Simning, men ingen träning och ett jäkla flängande fram och tillbaka.

Jag stack ju iväg och simmade senare än vanligt, för jag hade tänkt att träna på nya gymmet på vägen hem. Kände dock när jag hade simmat att det inte skulle funka, jag behövde min gröt. När jag sticker iväg och simmar så tidigt så tar jag en knäcke före och äter min gröt när jag kommer hem. Så det var bara att sticka hem och äta den. Fast jag åkte förbi hemma och åkte till Maxi istället, för jag behövde ta ut pengar till min brorson och köpa något till syrran. Efter ett samtal med henne löste det sig, presentkort på H&M bidde det.

På H&M köpte jag också ett gäng strumpor, givetvis i blått... Gillar blått :)


7 par för 99 kr, helt OK tycker jag. Inne på Maxi hittade jag en brun kofta som var jättego. Nedsatt från 249 kr till 99 kr. Den fick också följa med hem.

Hem och äta gröt. Packa om väskan. Tog på mig koftan och upptäckte att det var en tråd som gått av på armen, så det skulle snart bli ett stort hål. Stack iväg till mitt Maxi igen, och fick bytt koftan. Sen åt andra hållet, mot nya gymmet. Det tar ett tag att moppa dit, så det var skönt att solen sken, men fasen vad det blåste!

Väl framme konstaterar jag först att de inte har tänkt på att folk skall ta något annat än bil eller fötter dit. Ingenstans att ställa moppar/cyklar. Kommer in och möts av ett dammigt stort rum med träningsapparater och receptionsdisk. En del folk tränar, så lite action var det i alla fall. Det utlovade "provsmakning av barer och drycker" var ett litet bord med några små glas med gul vätska i. Ingen flaska bredvid så man kunde se VAD det var man skulle provsmaka...

Drog mitt kort och undrade hur man skulle göra med skåp. På Åby köper man ett magnetband för 100 kr som går till alla skåp, eller också lägger man 10 kr i myntfacket i ett skåp och får sen en nyckel. Kvinnan i receptionen säger då att skåpen inte har kommit än, så man får antingen ställa sin väska och alla sina kläder bakom disken, eller också bära med sig dem runt alla maskiner. OK, redan här började jag undra vad fasen de sysslade med... Jaha sa jag. Det lät ju mindre bra. Då sa hon att hon kanske skulle visa runt så att jag förstod. Hon visade mig in i ett stort rum som var som en byggarbetsplats. Där sprang massa karlar omkring. Detta är damernas omklädningsrum, sa hon. Det är inte riktigt klart än. Jomenvisst. Det kunde jag liksom se själv.

Jaha, var byter man om då? Inte här inne där alla karlar springer, sa jag. Det gör man här, sa hon och visade in mig i en skrubb som inte var större än en garderob och också var en byggarbetsplats. OK... men var duschar man? Det kan man inte sa hon. Då gick jag. Fy fan vad besviken jag var. Jag hade verkligen sett fram emot detta i flera veckor. Att få träna på ett fräscht ställe. Ha! Fräscht! För en dammallergiker var det ingen hit. Jag hade aldrig kunnat träna där och få upp flåset utan att få värsta anfallet, jag som inte ens har astma...

Jag tycker det var så dåligt att de inte skrev ett ord om detta på Facebookgruppen som Life-gymmen har. NU har de skrivit (som svar på min kommentar) att de skall hålla oss informerade. Och så har vi fått reda på att pga att säkerhetsslussen inte har kommit så har de väldigt begränsade öppettider nästa vecka, inte ens öppet hela dagarna. Så var det med den storslagna invigningen av Life Mölndal som skall vara öppet 24/7 från och med den 10 mars!

Stack iväg till Maxi Mölndalsvägen som ligger i närheten, för jag ville köpa min favoritsalsa, Santa Maria Chipotle salsa, som mitt Maxi av någon anledning slutat med (men skall ta in igen). Den var slut där också :( För att pigga upp mig köpte jag några trosor i glada färger istället.


Passande på att handla lite annat också som jag inte hittat på mitt Maxi. Hem och lämna av detta, sedan vidare till ÖoB. Deon som var billig var slut, hittade en annan. Sen HEM. Det blev många km på moppen igår. Resten av dagen/kvällen blev det korsord, bok och TV. Jag kollade INTE på Melodifestivalen. Inte en enda minut. Däremot blev jag inspirerad när jag satte på TV:n och såg att femman visade Bee Movie. En film jag köpte för ett par år sedan för att se tillsammans med systersonen Vincent, men det har inte blivit av. Satte på den, med engelskt tal, vilken man kan göra när man ser barnfilmer utan barn i närheten :) Den var riktigt söt.

Idag blir det kalas i Borås för lillasyster Åsa och brorsonen Isac. De fyllde år 7 respektive 9 februari, men det har inte blivit av att vi har haft kalas tidigare. Vi kommer att sakna Isacs systrar; Emma är på Hawaii och Rebecca i England.

När jag gav mig själv träningsledigt i fredags så tänkte jag att jag skulle träna lördag, söndag och måndag. Lördag blev ju inte av och när det gäller idag så måste jag ha drabbats av hjärnsläpp. Jag hade helt glömt bort kalaset. Visst jag kan hinna träna innan vi skall åka vid halv 1, men jag har lite annat jag måste fixa innan. Jag lär inte vara hemma förrän vid 19-tiden ikväll heller, så då hinner jag inte träna heller. Riktigt slö denna helgen, men det må vara hänt.

Ha en bra söndag!

1 kommentar:

  1. Förstår att du blev besviken, det hade jag också blivit.
    Fina inköp, alltid kul att utöka sin garderob, oavsett med vilket klädesplagg

    KRAM o ha en fin söndag

    SvaraRadera