torsdag 9 april 2015

Härlig påsk!

Gomorron. Tillbaka i vardagen efter en härlig påskhelg. Detta är ju årets bästa helg, när det gäller ledighet. 4,5 dagar ledigt i ett sträck, så skönt!!

Allt lunkar på, skulle vilja ha den mentala styrkan att ta itu med massa skit, men orkar bara precis hålla näsan över vattenytan (känns det som). Hoppas att lite mer värme kan ge mig den energi jag behöver. Tills dess är det bara att kämpa på!

Här kommer lite bilder från min påskhelg.

På skärtorsdagen slutade vi kl 13. Nästan direkt när jag kom hem så kom mamma och hennes hund Pixie. Tyvärr glömde jag fotografera, men jag kan milt säga att Maggie inte gillar Pixie. Hon fräste och reste ragg och gick direkt och la sig bakom min datorskärm på skrivbordet. Där låg hon tills 3 minuter efter de åkt hem...

På långfredagen skulle vi 3 syskon med familjer samlas hemma hos min syster för ett påsk-knyt-kalas. Tyvärr var styvmor Marita sjuk, så familjen var inte fulltalig. Jag skulle ha med mig fyllda ägghalvor, sallad, räkor och en ost. Vi hade alla med oss otroligt mycket mat och fick bara i oss en bråkdel, precis som det brukar vara...


Till systersonen V gjorde jag dessa 2 söta ägg. Dock ville han inte ha dem... Men söta var de!


Jag tror inte någon gick därifrån hungrig. Sa jag att vi var 9 personer som skulle äta upp detta?


Som sagt, ingen var hungrig...


Min bror och svägerska tyckte att det var roligt att pynta "äldsta kärringen vid bordet". Syrran hade gjort fina servettdekorationer som nu hamnade i mitt hår... Jag undrade lite om man kunde byta familj, men de sa att ingen skulle vilja ha mig... :(


Påskafton gick jag inte utanför dörren. Däremot rensade jag massor i mitt arbetsrum. Alla skåp och lådor fick sig en ordentlig omgång och jag slängde massor. Här en låda med bara "elskrot" som legat och skräpat hur länge som helst. Gamla mobiler (ej smartphones), laddare som jag inte hade en aning om vart de hörde och massa annan skit. Så skönt att bli av med allt!


Påskdagen bjöd på underbart väder så det fick bli en långpromenad. Gick den lååånga rundan som tog mig rakt igenom Änggårdsbergen och ut i bebyggelsen i Gamla Änggården, sen in i Botaniska trädgården, rakt igenom den och så hem genom Änggårdsbergen igen. Jag såg vitsippor i skogen! Bara några få, men vilket vårtecken!!


Här är rundan.


Jag gick en extra omväg på slutet för jag ville så gärna komma över 10 km. Men kroppen sa tok-stopp och jag stapplade fram den sista kilometern och fick se mig besegrad. Hade ordentligt ont i ryggen (ischias) och höfterna sen. Fattar inte varför jag envisas med att gå i så många backar när jag vet hur kroppen reagerar... att jag aldrig lär mig?!

Annandag påsk och en dagstur till Ellös med systern och svågern. Så mycket enklare med bil än med buss :) Svågern hade med sig sin stora skärm och passade på att flyga lite. Jag har aldrig sett detta tidigare så jag tog en massa kort på honom...




Ser ju helskönt ut, men jag är så höjdrädd att ingen hade fått upp mig i en sån där. Det var kallt som satan på marken, men J sa att det var skönt däruppe.

Det var min påskhelg det. Snart är det helg igen och den är helt oplanerad. Helgen därpå (fredagen) skall jag och kollegan gå på Chess in concert. Och helgen därpå firar min gamla barndomsvän Viveka sin 50-årsdag. Fattar inte att alla runtomkring mig börjar fylla jämnt. Jag måste ta itu med min egen fest också... Ångest deluxe...

Ha en bra dag/vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar