söndag 9 oktober 2016

Lite bättre

Gomiddag. Söndag. Slösöndag. Inga planer idag. Igår gjorde jag desto mer. Gick upp vid 6 och satte nästan direkt igång med att sy upp mina nya byxor. Jag köpte dem i onsdags, då jag ville ha något annat än jeans att ha på mig i Johanneskyrkan igår. Det blev ett par ljusgråmelerade som jag hittade på Cassels.


Jag messade denna bilden både till kollegan I-M och syrran, och bad dem om tips på vad jag kunde ha på mig med byxorna. Båda svarade "vad som helst". Jomentack. Bra råd man fick där. Jag tvättade dem i onsdags kväll och tumlade dem och i fredags hjälpte kollegan mig att nåla upp dem. Så jag sydde upp dem i går morse. Det är dock något konstigt med dem. Tror jag. Precis som om vänstra benet snurrar sig under knät. Känns konstigt. Får se hur jag gör med dem.

När jag sytt upp byxorna tvättade jag mina fönster på utsidan. Jag har 17 rutor. Det tog exakt 20 minuter med min fina Kärcher. Jag tvekade först om jag skulle göra det eller ej, om axeln skulle klara det. Jag har ju suttit med värmedyna all vaken tid jag har varit hemma, ända sedan förra helgen. För varje kväll blev axeln lite bättre. Så det hjälper verkligen, även om jag känner att jag inte har något liv när jag är inne i ett "skov" med smärta. Fönsterputsningen gick bra, jag fick inte ont i axeln. Däremot fick jag ont i tummarna. Men kan inte få allt :)

Jag var sjöscout från det att jag var 8 fram till för 12-15 år sen ungefär. Jag har fortfarande kontakt med dem och går på julbazar varje år. En av familjerna som är väldigt engagerade i scouterna är min familjs bästa vänner. Så när jag köpte mitt nya altanbord förra helgen så undrade jag om scouterna ville ha mitt gamla. De har ett stort hus nere vid havet och i trädgården finns massa bord, i varierande kvalitet. I går morse kom vår gode vän med sitt barnbarn och hämtade bordet.


Känns bra att det kommer till nytta.

Strax efter klockan 15 stack jag hemifrån och moppade till kyrkan. Nästan direkt stannade jag för att tanka. Sen hände något mysko med moppen. Det var som om motorn gick på övervarv, även när jag inte gasade drev den framåt. Den kändes också "wobblig" att styra. Jag stannade flera gånger och startade om den, men det hjälpte inte. Kändes ju inte så där jättebra att jag hela tiden körde längre och längre från verkstan... Jag hoppades i alla fall att den skulle må bra av att få stå still lite, och det gjorde den. Den funkade perfekt när jag åkte hem.

Själva sjungningen gick jättebra. Det var 2 körer före oss. Man kan väl säga att vi var de proffsigaste av de 3... båda de andra körerna var "hellre än bra". Tyvärr tog jag inga kort, vet inte varför. Kyrkan var i alla fall full av folk som fikade. Johanneskyrkan är öppen för hemlösa och folk med beroendeproblem. Många AA-möten hålls där. Man kan hämta bröd där om man behöver. De gör väldigt mycket gott. Just igår var fikat gratis.

Längst fram i publiken satt en äldre man. Han tittade inte på oss, han höll huvudet sänkt hela tiden. Men han "jammade" med hela kroppen, och spelade massa luft-instrument. Cello, gitarr, trummor och massa annat. Han njöt verkligen med hela kroppen. Det var underbart att se honom!

Vad har hänt mer? Inte mycket, har som sagt inte gjort mycket mer än suttit i soffan. I onsdags när jag var och köpte mina nya byxor, hämtade jag ut lite gratissaker. Bland annat en ask med Färskost med kvarg från Arla, som jag skall testa för Buzzador.


#färskostkvargbuzz #Arla #Buzzador

Vad jag tycker? Mycket god. Så fräsch. Lätt att bre och väldigt god i smaken. Syrlig. Precis lagom. Denna kommer jag definitivt att köpa igen. Inte många kolhydrater heller (4 g). Rekommenderas!!

Jag fick också ett paket med Tunna skivor (ost) från Valio, som tack för att jag svarat på någon fråga. Och en paket med Green chili från Knorr. Eller rättare sagt, ingredienserna för att göra green chili. Gillar jag green chili? Vet inte. Det borde jag, för jag gillar ju thai.

Jag fick svar på min mammo:


Härligt!!

Trots att jag nu mår mycket bättre i axeln kommer jag att fortsätta med värmeterapin. Jag tror att jag måste göra detta alltid, för att inte få så förbannat ont som jag hade förra och förr-förra veckan. Jag får heller inte glömma att ha halsduken virad 3 varv om halsen hela tiden när jag jobbar. Ibland glömmer jag att ta på den direkt när jag kommer eller efter lunch, och jag känner det direkt. Så den värmen är viktig.

Ha en bra söndag. Det skall jag försöka ha.

2 kommentarer:

  1. Kanske värt att prova den osten. Verkar ha mindre fett än Philadelphia. Är gott med färskost i bland!

    SvaraRadera