fredag 23 december 2016

Snart dags!

Gomorron. Allt är packat och jag funderar på vad det är jag har glömt. Alltid är det något. Men jag skall inte till tredje världen, så har jag glömt något viktigt går det säkert att köpa :) Lägenheten är iordningställd så att städerskan kan komma när jag är borta. Så skönt att komma hem till en städad lägenhet!

Denna veckan har varit stressig på jobbet. Framförallt tisdag och onsdag. Jag lyckades stressa upp mig totalt. Jag har jobbat med en massa dokument under en längre tid och de var färdiga igår. Jag hade väldigt mycket väntetid när de tunga dokumenten destillerades (jag gör pdf-filer av dem) och när man har mycket att göra är det inte roligt med väntetid. Datorn är upptagen och varje sekund känns som en minut. Men igår blev alla dokument klara och webbsidan som jag också arbetat med en månad laddades upp. Så skönt!

I tisdags körde jag "land och rike runt" i jakten på ett ljusnät till häcken på framsidan och en slinga på baksidan. Det var slut överallt. Jag var först på Jysk och sen åkte jag till Frölunda Torg för att växla pengar. Där fanns ett ÖB, men de hade inte något kvar alls. Sen åkte jag tillbaka hemåt och besökte Rusta på andra sidan motorvägen i Sisjön. Där fanns det! Köpte två slingor till altanen. Tidigare hade jag en slinga på 15 m som jag "delat" i 3, jag hade fäst den med buntband. Jag har ju satt upp ett nät så att staketet blir högre och jag fick gå på utsidan för att ta loss slingan. Nu hade jag köpt 2 stycken på 7 m så jag la dem lite omlott. Men för att kunna göra det så fick jag ta ner hela extranätet. Det har blivit deformerat efter att ha suttit uppe i flera år och fått tung snö på sig. Jag skall köpa ett nytt när jag kommer hem och sätta upp innan jag släpper ut Maggie. Så här fint blev det.



Jag hade ju tänkt hämta Maggie på lördag eller söndag, men det har blivit ändrade planer. Mormor ramlade i måndags natt och bröt lårbenet :( Nu ligger hon på NÄL (sjukhuset i Trollhättan). Hon kommer förhoppningsvis hem någon gång nästa vecka. Jag kommer hem sent på torsdag och skall jobba på fredag. Sen åker jag upp till Ellös, men det blir inte förrän på lördag morgon. Senaste turen går 16.16 och då jobbar jag ju. Men 7.48 kan jag åka och vara uppe 10.20. Då kan jag pyssla om mormor lite. Maggie får stanna hos mamma några dagar extra. Jag kom på att jag slutar ju klockan 13 torsdagen efter nyår, det är ju dagen före trettonhelgen. Då slipper jag åka fram och tillbaka på en eftermiddag/kväll. Hon har det bra hos mamma och har säkert inget emot att stanna några dagar extra.

Nu har jag checkat in på planet, jag antar att jag då bara behöver gå till en sån där automat när jag kommer till Landvetter. Först hade jag tänkt åka taxi dit, men det kostar en massa pengar. Jag hade tänkt att den skulle hämta mig 15.30. Men om jag istället lämnar jobbet 15.20 och går till busshållplatsen precis utanför jobbet (bussen går 15.25) så är jag framme på Landvetter 16.15. Det funkar ju bra och kostar betydligt mindre (30 kr för vanliga bussen och 95 kr för flygbussen) och det är inte långt att gå.

Nu sitter jag bara och väntar på att det skall bli dags att gå ut. En kollega kommer och hämtar mig så att jag slipper släpa resväskan ända till jobbet. Vi hörs från London!

1 kommentar: