måndag 15 maj 2017

Massa promenader

Gomorron. Oj vilken natt. Råkade sova middag en timme igår på eftermiddagen, vilket innebar att jag var pigg som få igår kväll. Brukar gå och lägga mig vid 22, men kom inte i säng förrän en timme senare. Och sen dröjde det nog till strax efter midnatt innan jag somnade. Så när klockan ringde kl 5 var jag ganska mör. Men det skall nog gå bra idag ändå.

Veckan som gick har jag tagit 3 långa promenader med Jesper. Så härligt att komma ut i naturen och kroppen gillar det verkligen. Den har, för ovanlighetens skull, varit väldigt snäll mot mig den sista tiden, trots allt promenerande. Jag blir bara lite stel efter varje promenad, men det kan jag leva med. Här kommer en liten bildkavalkad från promenaderna.


Promenaden i onsdags gick via Änggårdsbergen och Lilla Änggården och sen direkt in i Änggårdsbergen igen.


Magnoliaträdet tar sig!


Vi gick en annan väg än vi brukar och stötte på dessa enorma trädstammar. Svårt att se på bilden men de var hur långa som helst. En åt varje håll.


I fredags gick vi ut igen. Denna gången den "vanliga" rundan via Botaniska, men väl där inne tog vi en helt annan väg. Inte gångvägen utan massa småstigar och där hittade vi massa fint. Det blev många fotostopp under vägen.


Jag fick se mitt livs första vida huggorm, fast kompisen V hävdar att jag sett en när vi var små på hennes land. Men det har jag glömt bort...


Axlemosse.




Magnoliaträdet i Lilla Änggården "måste" alltid förevigas.





Ett dött träd som en konstnär borrat massa hål i. Så läckert!







Och sen blev det en promenad i lördags också, fast jag hade sagt att jag skulle vila då.


Denna gången gick vi "baklänges" och inte alls samma väg som vanligt.


Mamma och pappa är ute och promenerar med barnen.

Bortsett från allt promenerande har jag hunnit med kören i torsdags och så har jag haft en härlig helg. I lördags var det egentligen meningen att jag skulle åka till havet med min språkfamilj, men det regnade så vi ställde in. Jag gick bort till dem vid 16 istället och så hade vi det trevligt i 2 h. Jesper messade och ville promenera, så de bjöd in honom att komma till dem en stund också. Sen gick vi ut på promenaden via min lägenhet, jag behövde byta tröja och hämta min vattenflaska. Bortsett från det så blev det en massa korsord i lördags.

Söndagen var ännu latare, det enda vettiga jag fick gjort var tvätta, byta lakan och tvätta alla mina fönster på utsidan, med min fina Kärcher.


Jag är verkligen nöjd med denna, fattar egentligen inte varför resultatet blir så bra, man suger ju bara upp vattnet. Men nått är det, bra blir det och snabbt går det!

I söndags i förra veckan hämtade jag ju en gasolgrill som jag fick av en granne. Men jag börjar tveka. För det första är den enormt stor. Själva grillen sitter fast på vagnen, så den blir svår att vinterförvara (vill ju ha ner den i min stora dynbox). Och sen ingick ingen gasoltub. Det kostar ju skjortan med en gasoltub! Ca 1.000 kr och sen skall den fyllas också. Funderar på att skänka grillen vidare. Fortsätter nog med min lilla Hibachi kolgrill... Får se.

Denna veckan är det som vanligt kör på torsdag och sen skall jag på AW på fredag med 4 f.d. kollegor och 1 nuvarande. Vi är 6 tjejer som arbetat tillsammans längre eller kortare tid de senaste åren, och nu skall vi äntligen ses lite längre stund. Vi äter lunch tillsammans ibland, men alla kan inte vara med då och så är det ju så kort tid det handlar om. Men nu kan alla 6 och detta skall bli väldigt trevligt. Hoppas verkligen att det blir bra väder, för jag skall moppa in till stan (och hem igen). Och på lördag är det dags för den stora inflyttningsfesten i Eklanda. Vi är massa nya och gamla Eklandabor som skall samlas på de nyanländas parkering och ha en picknick med grillning, umgänge och lekar. Det blir kul!

Sneglar på min nedräkningsapp... 70 dagar kvar till New York! Och 110 dagar kvar till Thassos och 220 dagar kvar till London. Den senare resan kan dock dröja ett tag tycker jag, för då är det ju vinter. Men de andra 2 längtar jag jättemycket efter. Det skall bli så otroligt spännande att äntligen få se New York!!

I övermorgon är det den fruktade årsdagen. 4 år sedan pappa dog. Jag har tänkt väldigt mycket på honom de senaste veckorna, nu är det konstant. Kan inte fatta att det gått så lång tid som 4 år utan att vi har fått prata med honom och se honom. Inte klokt. Det känns som om det var jättelänge sen, men samtidigt som det var "igår". Samma med mormor. Hon har varit borta i 3,5 månader nu. Tiden går...

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar